Реєстрація місця проживання в Україні у 2020 році

Багато людей плутають послугу прописки та реєстрації, не знають, куди звертатися з цього питання, а також які документи потрібні. З 2016 року правила реєстрації місця проживання в Україні було змінено. Важливо знати, як відбувається процедура реєстрації, чим вона відрізняється від прописки, а також, що потрібно для здійснення цього процесу.

Як прописатися та отримати реєстрацію

Отримати реєстрацію можна тільки за одним місцем, при цьому можна жити в будь-якому іншому місці. Місцем проживання є те, де громадянин живе понад 6 місяців на рік. При цьому виїжджати з місця реєстрації можна на кілька місяців і не зняти з обліку. Процедура реєстрації відбувається для того, щоб держава вела аналітику та статистику, знала, де проживають люди.

Які права дає прописка та реєстрація

Процедура реєстрація несе багато супутніх процесів. Людина з реєстрацією або пропискою має можливість:

регистрация места жительства
  • отримувати паспорт;

  • оформляти закордонний паспорт;

  • реєструвати автомобіль;

  • голосувати під час виборів;

  • отримувати необхідне медичне обслуговування;

  • отримувати банківські послуги;

  • отримувати права водія;

  • відновлювати втрачені документи;

  • отримувати земельні паї.

Можна побачити, що завдяки реєстрації людина зможе отримати гарантії і навіть пільги від держави.

Чим відрізняється реєстрація від прописки

Справа в тому, що поняття “прописка” прийшло ще з Радянського Союзу. У ті роки для прописки потрібно було отримати підтвердження в адміністративних органах. Контролювалося в яке місто переїжджає громадянин, а також у якій квартирі площею живе певна кількість прописаних. Така система була більшою для контролю переміщення громадян країною.

Поняття “реєстрація” має інший характер. Реєструючись, людина просто підтверджує своє право проживати за певною адресою. Сьогодні реєстрація має повідомний характер і не пов’язана з правом власності. Процедура реєстрації стала дуже простою і не вимагає багато документів.

Де оформити прописку та витяг з житлоплощі

Сьогодні реєстрацією місця проживання називають як прописку, так і витяг з нерухомості, порядок того, як потрібно здійснювати цю процедуру, вказують органи реєстрації або ЦНАП. Також сьогодні можна пройти процедуру в онлайн-режимі через портал Дія. Для цього людині потрібно буде лише мати свій електронний підпис або підпис батьків (для дітей), подати заявку та сплатити державне мито.

Скільки часу дають на оформлення прописки

Важливо пам’ятати, що на зняття та постанову на реєстрацію у новому місці проживання дається 30 днів. Прописка може відбуватися в один день із випискою, якщо людина надасть усі необхідні для цього документи. Якщо людина є на обліку у військкоматі, вона має знятися з неї, важливо, що сняться з обліку можна лише за 3 дні до переїзду та перереєстрації, а стати на облік не пізніше ніж за 7 днів. Хоча джерела говорять про те, що ЦНАП не повинен вимагати довідки про зняття чи постановку на облік у військкомат, насправді прописка чи виписка просто не відбудеться через відсутність таких документів.

Документи для реєстрації місця проживання у 2020 році

Працівник органу реєстрації має право перевірити усі дані людини, а також власника нерухомості. Також працівники органів реєстрації перевіряють перебування нерухомості в іпотечному кредиті або у довіреній власності. Важливо, щоб власники або довірена особа могла підтвердити реєстрацію місця проживання людини, яка звернулася до органів реєстрації. Щоб прописатись по місцю проживання, важливо мати такі документи як:

  • паспорт громадянина України;

  • заявка;

  • квитанція про сплату державного мита;

  • військовий квиток якщо є;

  • талон зняття з реєстрації з минулого місця;

  • документ, що підтверджуватиме право на проживання за адресою реєстрації.

Важливо мати повний пакет документів, щоб витратити на процедуру менше часу та пройти її швидше.

Який документ підтверджує реєстрацію

Насправді, є кілька документів, які зможуть підтвердити місце реєстрації людини. Серед документів, що підтвердять реєстрацію є:

  • довідка про склад сім’ї;

  • витяг з Єдиного державного демографічного реєстру;

  • документ про реєстрацію;

  • штамп у паспорт книгу старий зразок.

Людина може підтвердити свою прописку всіма переліченими вище документами.

Паспорт та прописка

У старих паспортах-книжках є сторінка для штампу за місцем реєстрації, якщо людина має ID-карту, то інформація про реєстрацію вказана в електронному носії. Якщо картку було отримано до того, як людина змінить місце реєстрації, то громадянину видають папір із зазначенням його прописки.

Як отримати довідку про реєстрацію

Сьогодні довідку про реєстрацію можна отримати при зверненні до ЦНАПу. Якщо ж потрібно отримати довідку про те, скільки людей зареєстровано у квартирі чи будинку, то потрібно також звернутися до ЦНАПу лише за попереднього запису.

Вартість прописки та реєстрації в Україні

Варто знати, що прописка чи зміна місця реєстрації коштуватиме в Україні однаково. Ціна за послуги залежатиме від розміру мінімальної зарплати та становитиме 0,085 від її розміру. Приблизно на сьогодні оплата за послуги до 50 гривень.

Штраф за порушення строків реєстрації

Якщо людина не подасть документ вчасно та не зареєструється, вона буде оштрафована на суму у розмірі 0,0255 від мінімальної заробітної плати на момент оплати. Сьогодні ця сума буде приблизно 130 гривень.

Цифровий паспорт

Сьогодні кожен громадянин має можливість отримати цифровий паспорт та використати його для підтвердження особистості в країні. Цифровий паспорт можна надавати для підтвердження особи та отримання державних послуг, отримання відправлень поштою, для підтвердження касових операцій у банку.

Як прописати дитину

З травня 2020 року уряд представив кілька змін щодо реєстрації за місцем проживання в Україні, тому люди не вимагатимуть доказів документів про право проживання в нерухомості у неповнолітніх дітей за адресою за яким вже зареєстровано одного з батьків дитини.

Як прописати новонароджену дитину

Сьогодні дитину можна прописати відразу в пологовому будинку або звертаючись з документами до органів соціального захисту для подальшої фінансової допомоги від держави. Щоб прописати новонародженого, важливо надати:

  • свідоцтво про народження видане пологовим будинком;

  • свідоцтво про шлюб;

  • паспорти обох батьків.

Також може знадобитися довіреність або заява одного з батьків, якщо він не зможе бути присутнім під час реєстрації.

Яка обов’язкова умова прописки новонародженої дитини

Сьогодні прописка новонародженого може відбуватися за місцем реєстрації одного з батьків, навіть якщо він не має прав власності на житло. Прописка одного з батьків – це обов’язкові умови для прописки народженої дитини.

Прописка дитини до 10 років

До 10 років дитина може бути зареєстрована за місцем прописки одного з батьків. Де буде жити дитина можуть визначити самі батьки, а підтвердження на проживання не вимагають від дитини, ні від власника.

Прописка дитини від 10 до 14 років

У цьому віці дитина може жити з обома батьками, з одним з них або ж проживати і бути зареєстрованою у своїх родичів, якщо власник житла, батьки і сама дитина дала на це згоду. Місце проживання дитини в цьому віці буде визначатися за згодою самої дитини та її батьків.

Документи для реєстрації дитини до 14 років

Для прописки дітей до 14 років, важливо мати:

  • свідоцтво про народження;

  • заявка;

  • квитанція про сплату послуг;

  • нотаріальна згода одного з батьків якщо вони розлучені;

  • паспорт батька, якого прописано дитина.

Важливо мати всі зазначені документи, а при необхідності уточнити, які можуть знадобитися додаткові довідки.

Якщо батьки дитини прописані за різними адресами

Якщо так вийшло, що батьки дитини прописані в різних місцях, дитина буде зареєстрована по одному з місць прописки. Важливо лише, щоб один з батьків написав письмову угоду про те, що він не проти реєструвати дитину другого батька. Якщо рішення за місцем проживання чи прописки дитини приймає суд чи органи опіки, то угода батьків не потрібна.

Прописка дитини з 14 до 18 років

Якщо дитина віком від 14 до 18 років, то вона отримує паспорт і може бути прописаною в будь-якому місці і без згоди батьків. Якщо ж дитина хоче зареєструватися в житловому будинку, де не прописані його батьки, вона повинна буде отримати згоду від власника майна.

Тимчасова реєстрація в орендованій квартирі

Якщо людина орендує житло в іншому місті або за іншою адресою, ніж місце реєстрації, може тимчасово зареєструватися. Така процедура відбувається без власника житла і потребує лише:

  • договори про оренду;

  • заявку;

  • квитанцію про оплату послуг.

Важливо, щоб договір з оренди було затверджено та укладено правильно. Прописка в цьому випадку допоможе отримувати будь-які інші адміністративні послуги від держави за місцем проживання.

Покарання, якщо немає реєстрації

Важливо розуміти, що за законодавством відсутність реєстрації карається і за це передбачено адміністративну відповідальність. Термін реєстрації після зняття з місця прописки – 30 днів, дітей які тільки народились, можна прописати в період до 3 місяців. Якщо людина через цей термін не надала документи, то їй буде висунуто попередження, якщо це відбувається неодноразово – випишуть штраф.

Підсумки по прописці та реєстрації

Сучасні технології не стоять на місці, сьогодні навіть процедура реєстрації зроблена більш простою та зручною для громадян країни. Такі зміни допоможуть швидшому розподілу та розумінню терміна “реєстрації місця проживання”. Насправді зміни певною мірою спрощують і так бюрократичну процедуру, тому громадяни можуть лише радіти з того, що держава йде назустріч і переглядає вимоги до тих, хто проходить процедуру виписки та прописки.

Рейтинг:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

four × 1 =


pinup
logo
insta fb youtube tg pinterest viber
DMCA.com Protection Status