Захист прав споживачів: гаряча лінія НБУ

З 2020 року Національний Банк України отримав усі права на захист прав споживачів фінансових послуг. НБУ почав регулювати не лише банки, а й небанківські фінансові організації. Метою такого проекту був захист прав користувачів, щоб люди могли дізнатися, чи їм надають фінансові послуги, чи мають вони права щоб відстоювати свої інтереси і бути захищеним. НБУ в даному випадку виступатиме посередником між користувачами і фінансовими компаніями, щоб вирішувати всі питання і суперечки, що виникли, маючи рівність і за законодавством. Основною метою є встановлення помилок та порушень з боку фінансових компаній та визначення у майбутньому окремих вимог до таких установ, щоб вони здійснювали роботу правомірно.

Як працює захист прав споживачів у НБУ

Кожна людина має право звернутися до НБУ за допомогою та консультацією у будь-який момент. Гаряча лінія відкрита цілодобово, клієнт також може написати на електронну адресу НБУ. Працює захист прав споживачів так, що людині достатньо пройти кілька етапів, а саме:

Защита прав потребителей
  1. звернутись безпосередньо до фінансової установи, заявити про порушення чи помилки у роботі, розпочати вирішення питання безпосередньо, за необхідності відвідати філію організації;

  2. звернутись до НБУ та повідомити про проблему в певному порядку, якщо спроби налагодити відносини з фінансовою компанією не мають жодного позитивного поступу;

  3. отримати від НБУ відповідь за 30 днів після подання звернення.

Клієнт фінансової компанії має можливість зателефонувати на гарячу лінію за телефоном 0800505240, або написати на електронну пошту nbu@bank.gov.ua. Якщо звернення користувача проходить у неробочий час, він може залишити повідомлення в автовідповідачеві, його прослуховують та вирішувати питання у порядку черги. Звернутися поштою або телефоном важливо правильно, потрібно обов’язково вказати прізвище, ім’я та по батькові, номер контактного телефону, коротке та лаконічне пояснення питання, вказати адресу електронної пошти, повна назва фінансової компанії з якою виник конфлікт. Важливо вказувати інформацію без помилок, а також не використовувати ненормативну лексику, це не вирішить проблему швидше.

Напрями роботи у захисті прав користувачів фінансових послуг

Банк створив цілий розділ захисту прав користувачів, дізнатися більше інформації про нього можна увійшовши на офіційний сайт НБУ в розділ Про захист прав споживачів.

Проект створено для таких напрямків:

  • щоб контролювати дотримання вимог щодо захисту прав громадян та контроль за ринковою поведінкою фінансових установ;

  • для встановлення вимог фінансових установ;

  • робота зі зверненням громадян.

Такий розділ дуже важливий для громадян країни, адже, по суті, їх права просто не були захищені, а у разі неправомірних дій з боку фінансових компаній – не було контролю та чітких вимог для правомірної роботи.

У якому разі підтримка не зможе допомогти

Підтримка Національного банку України не зможе розглянути звернення:

  • від анонімних користувачів, у яких не вказано ні ім’я, ні прізвище, а також не вказано адресу місця проживання;

  • якщо громадянин вказав недостатньо потрібної інформації, працівники можуть повернути запит та попросити вказати більше даних;

  • повторне, яке було подано на розгляд;

  • якщо це питання не стосується компетенції НБУ, тоді його передають на розгляд іншим уповноваженим органам.

Якщо за заявкою немає додаткових питань, вона може розглядатися до 15-ти робочих днів, але при виникненні питань – до 30-ти.

Захист прав споживачів: Україна: куди звертатися

Національний банк намагається розширювати канали звернення громадян, щоб усім було зручно подавати заявки. Захист прав споживачів в Україні може відбуватися залежно від ситуації, а також від того, де обслуговувався клієнт, так можна звертатися до:

  • банку, адже іноді питання може вирішитись на місці з менеджером або адміністратором установи;

  • НБУ, якщо банк все ж таки не зреагував на помилку або питання, що цікавить;

  • гарячу лінію НБУ, де можна поставити питання, що цікавлять, і зрозуміти яким способом його можна вирішити.

Важливо слідувати послідовності, без потреби не звертаючись до НБУ, адже іноді, начебто складні ситуації, можна вирішити у банківській установі без зайвої метушні.

Альтернативні способи зв’язку чи подання скарги на порушення прав споживачів

Під час коронавірусу Національний Банк України пропонує альтернативні способи зв’язку та подання скарг на порушення прав споживачів. Всі варіанти дозволяють звертатися до НБУ віддалено, не відвідуючи офіс компанії:

  1. За номером телефону. Гаряча лінія працює цілодобово в Україні. Зателефонувавши за безкоштовним номером 0800505240, якщо номер буде зайнятий, варто залишити свій номер телефону на автовідповідач і НБУ зв’яжеться пізніше.

  2. Поштою. Необхідно надіслати свій запит (лист із документами) за адресою: 01601, місто Київ, вулиця Інститутська, 9.

  3. По електронній пошті. Надіслати звернення на адресу nbu@bank.gov.ua, використовуючи спеціальну форму для заповнення, яку можна знайти на офіційному сайті НБУ.

Можна побачити, що всі Національний Банк України готовий прийти на допомогу у будь-якій скрутній ситуації, а також надати кілька способів обігу споживачам.

Де взяти гроші на захист прав споживачів

Якщо людина працювала з банком, але в одну мить установа заявила про борг клієнта, про який вона навіть не знала, потрібно швидко вирішувати ситуацію так, щоб не стати боржником і не зіпсувати кредитної історії. Оплачуючи прострочення чи штрафи, наймаючи адвоката чи звертаючись до інших інстанцій – потрібні гроші. Щоб швидко вирішити фінансове питання, достатньо звернутися до мікрокредитної організації та взяти кредит під 0%. Завдяки такому рішенню, потрібна сума опиниться в одну мить на карті і можна буде вирішити будь-яке фінансове питання.

Рейтинг:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

seven − six =


pinup
logo
insta fb youtube tg pinterest viber
DMCA.com Protection Status