Оформляючи кредит, важливо знати, що це велика відповідальність, у якої можуть бути наслідки, якщо не повернути гроші вчасно. Сучасні кредитні компанії лояльно ставляться до позичальників, але є й такі, де за першого прострочення відразу ж продають борг колекторам, які починають процедуру стягнення.
Хто такі колектори
Колектори – це рід діяльності, який працює як окрема організація та на прохання фінансових компаній починає стягувати борги з позичальників. Організації можуть дзвонити з тієї причини, що людина припустилася прострочення та ігнорує фінансову установу. Якщо клієнт довго не сплачує позику, не хоче повертати кошти, ігнорує всі попередження, банк просить організацію стягнути борг. Принцип роботи структур у тому, що більше вийде стягнути боргу з позичальника до звітний період, тим більше зарплати отримає працівник підприємства.
На що мають право співробітники колекторської агенції під час дзвінка
За домовленістю з банком, організації повинні лише надіслати СМС про нагадування або зателефонувати та повідомити про те, що необхідно сплатити позику, щоб не допустити прострочення та не отримати штраф. Іноді позичальникам доводиться спілкуватися з нахабними колекторами, які впливають на людину психологічними прийомами, роблять все, щоб людина почала переживати, нервувати і панікувати. Такі прийоми заборонені, тому позичальник повинен знати, як правильно розмовляти з колекторами, щоб не отримати нервовий зрив і банк перестав попереджати про борги.
Дзвінок колектора: порядок дій та розмови
Метою будь-якого дзвінка буде стягнення боргу із позичальника. Якщо людина спокійно розмовляє і обіцяє сплатити навіть частину боргу, до неї можуть ставитися більш лояльно.
Щоб знати, як спілкуватися з колектором, необхідно розглянути ситуацію збоку. Перед тим як відповідати колекторам на їхні запитання, необхідно переконатись, що борг справді є. Організації зі стягнення боргів не перший рік лякають людей історіями про те, що вони робили з боржниками, позичальники, у свою чергу, готові заплатити будь-яку суму від страху аби не сталася страшна історія, яка іноді спливає в популярних новинах.
Щоб зрозуміти як розмовляти з колекторами по телефону необхідно вивчити їхню мету дзвінка, якщо вони відразу починають загрожувати, не варто панікувати, краще уточнити, чи не змінилися реквізити фінансової компанії, куди необхідно скидати кошти, переконайте їх, що терміново почнете займатися оплатою. Боржник, який вносить оплату, періодично отримуватиме дзвінки з попередженнями рідше, ніж той, який зовсім не платить.
Щоб грамотно розмовляти з колекторами досить не панікувати, не робити винний вигляд (це можуть бути шахраї, та й борг може бути з різних причин), необхідно:
дізнатися, чи продали борг повністю або частково, куди звертатися за реквізитами на оплату ялини вони змінилися;
говорити спокійним голосом, намагатися домовитись про розстрочення;
дати зрозуміти, що Ви не намагаєтеся сховатись від сплати та готові сплатити повну суму.
Важливо не панікувати, якщо дзвінок відбувається не вперше, потрібно побудувати тактику, як правильно базарити з колекторами, щоб вони зрозуміли, що клієнт не вимагає постійних попереджень, він є відповідальним і вже працює над оплатою боргів.
Неправомірні дії та загрози: куди звертатися
Якщо колектор не просто дзвонить із нагадуванням про борг, а загрожує і діє не за законом, потрібно знати, куди звертатися в такому випадку. Варто знати, що боржник може звернутися:
безпосередньо в колекторську контору та написати заяву-скаргу про те, що працівник діє не за законом;
до контактного центру Нацбанку за телефоном 0 800 505 240 та повідомивши, що колектор діє неправомірно;
до уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або до суду на вирішення конфліктної ситуації.
Вищі органи контролюють законодавство про захист прав та персональних даних, тому якщо колектор поводиться не за законом, то у боржника є кілька варіантів, куди він зможе звернутися і йому допоможуть.
Як уникнути спілкування з колекторами
Організації зі стягнення боргів можуть потривожити людину будь-коли, як на роботі, так і вдома вночі. Вони можуть зателефонувати не тільки боржнику, але і його родичам, варто знати, як правильно реагувати і що робити, навчити як правильно поводитися з колекторами родичу:

Не доводити до крайнощів. Не варто сягати точки, коли позичка прострочена, на позичальнику величезний борг і прострочення кілька сотень тисяч. Якщо не допускати таких ситуацій – колектори не зателефонують.
Спокійно домовиться. Не варто нервувати, кричати в трубку, важливо спробувати домовитися про внесення коштів частинами на зручних для обох сторонах умовах. Найкращим варіантом у ситуації буде домовитися про пролонгацію або реструктуризацію з фінансовою компанією, це дозволить продовжити період фінансування, зменшити відсоткову ставку або отримати кредитні канікули, якщо це необхідно.
Рефінансування. Якщо грошей на погашення позички немає зовсім, а в пошуковій системі не знайшлося відповідного варіанту як розмовляти з колекторами, варто намагатися оформити позику в іншому банку або мікрофінансовій компанії. Необхідно знати як розмовляти з банком, а також як розмовляти з колекторами МФО, не варто висувати претензії, краще піти назустріч і домовиться.
Сплатити борг правомірно. Багатьом відомо, що компанії зі стягнення боргу працюють жорстко, загрожують, дзвонять по 20 разів на день, ситуацію не варто пускати на самоплив, варто одразу звернутися до юриста, пояснити ситуацію та розпочати процес повернення грошей.
Щоб не довелося дізнаватися як розмовляти з колектором, не варто допускати боргу, ігнорувати фінансову установу, краще домовиться з нею та сплатити позику якнайшвидше без прострочень.
Де взяти гроші на оплату боргу
Якщо колектори постійно дзвонять і вимагають повернути борг, а фінансової можливості зробити це немає, варто оформити онлайн-кредит у мікрокредитній компанії для того, щоб вирішити питання з грошима швидко. Позику можна оформити всього за 15 хвилин, для цього буде достатньо визначиться із сумою та подати заявку на розгляд, потім гроші будуть перераховані на банківську картку. Завдяки такому оформленню, можна швидко вирішити фінансове питання і забути про прострочення, а так як для нових позичальників кредит під 0%, доведеться повертати тільки суму позики без переплат.
Висновки
Потрібно розуміти, що підписуючи кредитний договір, людина зобов’язується сплачувати позику повністю разом із комісією та процентною ставкою. Якщо позичальник допускає борг, слід розуміти, що це може призвести до негативних наслідків до зіпсованої кредитної історії. Важливо своєчасно вносити оплату за кредити, а у разі прострочення – не допускати до моменту, коли фінансова компанія продасть борг колектору, а вирішити питання мирно.