Як відбувається реєстрація за місцем проживання у 2020 році: зміни

З травня 2020 року уряд вніс деякі зміни щодо прописки за місцем проживання в Україні, так сьогодні від малолітніх дітей не потребують надавати право проживання за згодою одного з батьків дитини, яка вже зареєстрована в нерухомості.

Нагадаємо, що сьогодні процедуру виписки та прописки людини називають однією процедурою – реєстрацією за місцем проживання, процедуру можна пройти у реєстраційних органах.

Що таке прописка

Прописка – це позначка в паспорті або іншому документі про місце проживання людини. Прописка закріплює людину за певною адміністративною одиницею. По суті, поняття як прописка означає лише контроль із боку радянської влади. На сьогоднішній день зміст прописки та її поняття зовсім відрізняється від того, щоб воно містило в собі ще 30 років тому.

Відмінність постійної реєстрації від тимчасової

Прописка має на меті контролю громадян за їх переміщенням країною. Особливо це було помітно ще за часів СРСР. Сьогодні тимчасовою реєстрацією може бути місце тимчасового проживання, наприклад, гуртожиток, лікарня або інші місця. Поняття постійної реєстрації означає постійну прописку, яка дає юридичний зв’язок між державою та людиною з метою виконувати загальні обов’язки та права.

Навіщо потрібна постійна реєстрація

При постійній реєстрації людина має право на отримання різних адміністративних послуг, наприклад:

  • отримання пенсії;

  • одержання різних документів як паспорта, пенсійного посвідчення або прав водія;

  • зареєструватися в садок або школу.

Постійна реєстрація закріплює людину за певним адміністративним округом і в такий спосіб громадянин може отримувати всі необхідні послуги.

Де можна оформити реєстрацію

Важливо розуміти, що не у всіх приміщеннях можлива постійна прописка. Справа в тому, що статус будівлі як апартаменти або будівля під знесення може вплинути на реєстрацію. Важливо, щоб приміщення, в якому людина збирається зареєструватися, була житловою, інакше вона зможе там лише тимчасово прописатися.

Сьогодні оформити реєстрацію можна в житло, яке можна приватизувати, за інших варіантів це буде тимчасова прописка.

Чи можна жити без постійної прописки

Так можна. У житті бувають різні ситуації, саме за таких випадків людина може зробити тимчасову прописку в місці, де вона проживає не на постійній основі. Такі ситуації можуть статися з тими, хто виписався, продав квартиру, а нову нерухомість ще не придбав або ще не добудовано.

Постійна реєстрація: ризики для власника

Якщо із власником квартири прописано ще кілька людей, він ризикує залишитися без власності. Справа в тому, що виписати з житла людей, які прописані в ній, не можна навіть власнику. Виходить так, що сам власник зробив у своїй квартирі кілька власників, які можуть вирішувати, що робити з нерухомістю. Часом ситуації доходять до абсурдних, наприклад, люди без думки власника продають її.

Алгоритм реєстрації: прописуємось покроково

Важливо пам’ятати, що громадянинові виділяють 30 днів для прописки за новим місцем проживання. Прописка може відбуватися того ж дня після виписки, якщо людина надасть усі необхідні документи. Якщо людина стоїть на обліку у Військкоматі, вона має вийти з обліку, лише важливо пам’ятати, що зніматися з неї 3 дні до переведення та перереєстрації, а пройти реєстрацію не пізніше ніж через 7 днів після реєстрації. Хоча джерела кажуть, що органи реєстрації не повинні вимагати дозволу на виведення чи реєстрації у військкоматі, насправді реєстрація чи витяг просто не відбудеться через відсутність таких документів.

Крок 1. Збираємо документи

Важливо зібрати повний пакет документів, щоб можна було відразу подати їх на перевірки і пройти процес реєстрації без зайвих вимог. Щоб пройти реєстрацію, людині потрібно мати:

  • паспорт громадянина України;

  • код ІПН;

  • свідоцтво про народження дітей;

  • заявка на реєстрацію;

  • довідка, що підтверджує право на проживання.

Для кожної людини список документів може бути різним.

Крок 2. Передаємо документи відповідальній особі

Співробітник Реєстраційного органу має право перевірити усі дані людини, а також власника нерухомості. Крім того, співробітники реєструючих органів перевіряють наявність нерухомості за іпотечним кредитом або надійним об’єктом нерухомості. Важливо, щоб власник або довірчий керуючий мав можливість підтвердити реєстрацію за місцем проживання людини, яка звернулася до реєструючих органів. Фактично, зміни дещо спрощують бюрократичну процедуру, що вже існувала, так що громадянам залишається тільки радіти тому, що держава йде назустріч і уточнює вимоги до тих, хто проходить процедуру випуску та реєстрації.

Крок 3. Отримайте паспорт назад

Після всіх перевірок документів людині повертають його паспорт зі штампом, де вказано адресу прописки та яким органом цю реєстрацію було здійснено.

Як прописатися в квартирі онлайн

Сьогодні зареєструватися у квартирі онлайн неможливо. Звичайно, є зміни в законодавстві, а також Дія в якій дана функція має працювати, але багато користувачів все одно скаржаться на те, що онлайн-реєстрація не працює, їм доводиться відвідувати міграційну службу, надавати багато документів і процес відбувається так само, як і раніше . Насправді реєстрація онлайн – дуже складний процес, який до кінця ще не автоматизований. Крім цього, на законодавчому рівні такі питання ще не вирішені до кінця, тому в сучасному світі люди повинні як і раніше відвідувати відповідні інстанції, подавати документи та чекати на процедуру реєстрації.

Як знятися з постійної реєстрації

Процес зняття з реєстрації не складний, людині потрібно лише:

  1. відвідати відповідний орган сільської чи міської ради;

  2. подати документи;

  3. одержати рішення того ж дня про зняття з реєстрації.

Якщо людина подасть всі необхідні документи, процес зняття з постійної прописки буде проходити дуже швидко і без очікувань.

Висновок

Можна побачити, що сьогодні процес реєстрації в онлайн-режимі неможливий, але все ж таки важливо знати як цей процес відбувається, а також чим відрізняється тимчасова від постійної прописки. Кожна людина має право зареєструватись за місцем проживання, надавши для цього всі необхідні для перевірки документи. Надія на те, що незабаром процес реєстрації буде простіше, в онлайн-режимі і без вимог надати багато документів, все ж таки є і дуже велика.

Рейтинг:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

one + sixteen =


pinup
logo
insta fb youtube tg pinterest viber
DMCA.com Protection Status